2015. november 10., kedd

retrospektív (értsd: kusza) bejegyzés az elmúlt pár napról

A mai munkanapom extra rövid volt, 3/4 5 van, és már itthon vagyok, és csak 8-kor keltem. Ma ugyanis elmentünk (többesszám: a bizottsági gyakornokok) megnézni az Európai Befektetési Beruházási Bankot és az Európai Számvevőszéket. Mondhatom, rettentő izgalmas volt (se!). A Befektetési Beruházási Bankban annyi izgalom azért volt, hogy kaptunk inni, nagyon fancy kétdecis üveges 100%-os gyümölcsleveket, kávét, stb., meg hogy az épület nagyon jól néz ki, és a női WC-ben van melegvíz* van kitéve betét és tampon! O.o 
Jó, még az is izgalmas volt, hogy az egyik gyakornok rákérdezett a quantitative easing-re, és a nő azt mondta, idézem, I have no idea what you're talking about (fogalmam sincs, miről beszél) - pedig erről azért még nekem (!) is van idea-m, ha nem is véleményem, de legalább már hallottam a dologról, és még csak nem is dolgozom 18 éve az EBB-ben, mint a nő, aki a bemutatót tartotta. Hát ez volt az összes izgalom. A számvevőszéken az előadó pasi megkért random embereket, hogy mondják el az anyanyelvükön, az ő hazájukban hogy hívják az állami számvevőszéket (így). Vicces volt. Mindenesetre mivel a főnököm azt mondta, használjam ki, hogy megszerveznek nekünk ilyen programokat, és ne menjek be, szófogadóan nem mentem be. 

Retrospektíven haladva a következő téma a szülinapom, tegnapelőtt, de igazából nem aznap volt csak, mert már a hét közben elkezdtem kapni képeslapokat - és egy darabig nem is fogtam gyanút, csak úgy a 4. környékén, hogy hmmm, csak nem a Fanni keze van ebben? (Csak de. <3) Köszönöm mindenkinek, akitől már megkaptam, és annak is, akitől még nem! Kiraktam az irodában (ez még nem az összes):


Persze a cukika kórusom megint meglepett, kaptam tőlük egy videót, amin a Happy birthday-t éneklik vasárnap este a koncert után a kocsmában, jól kihangsúlyozva, hogy Veeee-raaaaaa... :D És tegnap a gyakornokok is megleptek, ez most már tradíció, hogy az egy épületben levők vesznek egy kis sütit az aktuális szülinaposnak és közösen felköszöntik. :)) Meg persze tök sokan írtak FB-n, meg e-mailben, szóval jó szülinap volt.

A hétvégét (csak hogy tovább menjek a visszafelében [sic]) Frankfurtban töltöttük Benedekkel, igazából nem nagyon van ott mit nézni, viszont gyönyörű volt az idő, úgyhogy így éreztük magunkat:

Látszik mind a 26 évem összes megfontoltsága.
Sajnos két olyan dolog, ami érdekes lett volna - Judengasse Museum és zsidó temető - zárva voltak felújítás céljából, úgyhogy nem néztük meg, voltunk viszont a főtemetőben (Hauptfriedhof), ami gyönyörű volt, meg megnéztük a dómot, a bolhapiacot szombaton, meg sétáltunk a Majna-parton. Jó szülihétvége volt. És felfedeztem, hogy a dolgok tényleg mennyivel olcsóbbak Németországban, mint itt... Összehasonlításképp, egy alapozó itt 12 euró, Frankfurtban ugyanaz 5. A kaja is olcsóbb, de a tartós fogyasztási cikkeknél még markánsabb a különbség. 

Mi is volt még... Ja, igen, arról akartam írni még a múlt héten, hogy van lehetőség arra a gyakornokok körében (sic!), hogy nyelveket tanítsunk egymásnak, lehetőleg az anyanyelvünket, ingyen és bérmentve. Úgyhogy felajánlottam, hogy ha van érdeklődő, szívesen tanítok magyart, és mit tesz Isten, azonnal jelentkeztek is hárman, két lengyel és egy szlovák, ráadásul a két lengyel közül az egyik nem is gyakornok, hanem bizottsági dolgozó, csak hallott róla a másik lengyeltől, hogy van magyaróra. :D Eddig két "óránk" volt, azért idézőjelben, mert mindkétszer 25-30 perc volt kávészünetben - olyankor mindenkinek jobban fog az agya, mint munka után -, és nagyon élvezték a lányok, persze egyelőre igyekeztem nem a nyelvtanról beszélni, hanem játékosabbra, viccesebbre venni a hangot, és nagyon bejött. A múlt héten például vittem nekik olyan szavakat, amik hasonlóak angolul, franciául és a szláv nyelveken, de máshogy vannak magyarul, pl. irodalom, történelem, földrajz (ez Fanni ötlete volt), egyetem. És mindegyikhez adtam segítséget, hogy pl. irodalom / ír = to write, és ez alapján találják ki, mi lehet, és volt, amire rájöttek, de nem mindenre, viszont nagyon élvezték. :) A következő alkalom csütörtökön lesz, most kifejezetten szláv jövevényszavakat fogok vinni, aztán jövő héten jöhet a tárgyas és az alanyi ragozás. :P

Meg arról is akartam írni, hogy szerintem túl vagyok a nászutas fázison, de ez nem baj, csak észrevettem pár napja, hogy olyan dolgokról panaszkodom, amik korábban nem zavartak, vagy pont, hogy örültem nekik / érdekesek voltak. (Például hogy milyen jellegű szövegeket kapok fordításra.) Még mindig jól érzem magam és NAGYON örülök, hogy itt vagyok, de ez már nem a rózsaszín, hanem a standard szemüveg. :)


*A JMO-ban egyetlenegy férfi WC-ben folyik csak melegvíz, ott is csak azért, mert elromlott a csap. Sehol máshol az épületben nincs melegvíz. Seriously.

1 megjegyzés: