2015. október 7., szerda

Vera első napja a dolgozóban

!!!! Voltam ma az irodámban!!!!!!!4444!!!! 

Holnap lefényképezem azt is, mert muszáj látnotok, hogy milyen gyönyörű (se!). Viszont a kilátással baromi nagy mázlim van, mert a város felé néz az ablakom, és az ötödiken vagyok, úgyhogy a színes lombokat látom... ebből a festői épületből:


Ráadásul az épület nem csak hogy kb. a legrondább, amit életemben láttam (bár Fanni szerint a Schuman épület rondább), hanem azbeszt van a szerkezetében, amire lépten-nyomon feliratok figyelmeztetnek:


És ezért az épületet kb. jövő ilyenkorra már lebontják, úgyhogy most fokozatosan az összes iroda elköltözik, a magyar fordítói osztály hivatalosan májusban költözik ki (értsd: augusztusban). Vannak olyan épületrészek, amelyek már most le vannak zárva, és ez tök nagy trauma azoknak, akik 5+ éve itt dolgoznak, nem csak azért, mert az épületben van mindenféle facility, úgy mint bolt, bank, posta, trafik, hanem mert még nincs meg a végleges új hely, hanem háromfele osztják az itt dolgozó, szerény becslésem szerint öt-hatszáz embert, van, akiket ideiglenes épület(ek)be. 

Anyway. Tehát voltam az irodámban, találkoztam az advisor-ömmel, aki kb. a közvetlen főnököm, nagyon szimpatikus, meghívott két kávéra is (nem közvetlenül egymás után :D), az első napom örömére. Zárójel: a bizottsági kávézó tejeskávéja tök jó és 90 cent. Olcsóbb, mint otthon. :P Megismerkedtem a magyar fordítók kb. egynegyedével - sokan otthonról/távolról dolgoznak az azbesztveszély miatt -, mindenki nagyon kedves és segítőkész és közvetlen, és úgy éreztem, hogy örülnek nekem és én is szimpatikus vagyok nekik. :) Az első pillanattól megtaláltuk a közös hangot, mondjuk nagyon hosszan nem beszéltem senkivel, de akivel igen, azzal úgy éreztem, hogy egy hullámhosszon vagyunk.
Ma egyelőre annyit sikerült intézni, hogy lett jelszavam meg felhasználónevem az irodai géphez, ehhez kb. húsz percig kellett telefonálnom a helpdeskkel franciául, szóval ugyanaz, mint Fanninak egy héttel ezelőtt, meg megnéztem az outlookomat, ahova kapjuk a feladatokat, és láttam, hogy már van is nekem kiosztva két feladat, de egyik se fordítás. :D Hanem az egyik egy lengyel (!) fordítás lektorálása (!), a másik pedig egy magyar szöveg angol rézüméjének megírása. Mindkettőre bőven van időm, de még jó is, mert egyelőre magához a fordítószoftverhez nem férek hozzá és nem is tudom használni, majd holnapután lesz belőle tréning. 

Délben végre eljutottunk A Menzára, ez állítólag még csak nem is annyira jó, de nekem tökéletes volt, sőt, tök nagy a választék, minden nagyon guszta, rengeteg a zöldség-gyümölcs, szóval lehet összeválogatni, amit csak akarok. Mindennap van napi főétel, napi vegetáriánus főétel és napi tészta, ezek 3,40-be kerülnek a gyakornokoknak, minden másra nem jár a kedvezmény. 
Kirúgtam a hámból és a napi főétel mellé egy tányér gyümölcsöt választottam, ami drága volt ugyan (2,70), de jó döntés, mert ez így egyben volt a saláta, a desszert és a... gyümölcs.

A főétel cordon bleu gombás szósszal, sültkrumpli és grillezett paradicsom volt.
Délután hosszas fejtágításon kellett résztvennünk (többesszám: fordító gyakornokok), IT témában, adatbázisok, jelszavak, outlook, Windows úgy általában (!), de nem is emlékszem, hogy miket mondott a pasas, mert annyira monoton és halk volt, hogy az is óriási erőfeszítésbe került (a két kávé ellenére!), hogy ne aludjak el. 
Amikor kijöttünk a JMO-ból (ez a Jean Monnet rövidítése, minden épületnek betűkódja van), tök hideg volt és szemerkélt az eső, meg fújt a szél, szóval elég rusnya volt az idő, de tök szép színesek voltak a fák. Még elmentem az Auchanba bevásárolni, tényleg óriási a választék, és olyan gyönyörűek a sütik!!!!! De erős voltam, és csak szükséges dolgokat vettem. 
Amúgy az árak nem annyira vészesek, 20 euró fizettem, és ebből vettem bagettet, felvágottat, kenőmájast, paradicsomot, paprikát, rukkolát, gyümölcslevet, banánt, müzlit (meg Fanninak egy szemceruzát)... Ebből a bagetten kívül minden elég kb. egy hétre (a szemceruzáról nem is beszélve). A bagett meg 70 centbe kerül.

Ja, tegnap kitapasztaltam a mosást, a pincében van mosógépünk, és itt a közeli, Cactus nevű szupermarketben vettünk mosógélt, meg van fregoli, úgyhogy tisztára otthon érzem magam (mínusz a pince).

Holnap unit meeting lesz, ha minden igaz, megismerkedem az összes magyar fordítóval. :) 

Az ott a fák mögött a JMO.

2 megjegyzés:

  1. Te/Ti is dolgozhatnátok otthonról? Az beszt Nektek se tesz jót! A.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak engem érint, Fanni nem ebben az épületben van. Annyi mennyiségű azbeszt van csak az épületben, amennyi nem veszélyes konkrétan, csak emiatt kötelező megengedni a dolgozóknak, hogy a munkaidejük akár 100%-át távmunkában teljesítsék. Szóval jót nem tesz, de rosszat se. Ki vannak téve ezek a figyelmeztetések, hogy azokba a falakba/oszlopokba ne verjünk szöget, ne szedjük le róla, ami rajta van, ne álljunk neki belefúrni semmit, mert akkor viszont felszabadul az azbeszt. De így "magától" nem veszélyes.

      Törlés