2015. október 5., hétfő

Brüsszeli (és antwerpeni) csipke

Mivel elég hosszú lenne elmesélni, hogy mi mindent csináltam ez alatt a nagyon hasznos (se!) öt nap alatt Belgiumban, inkább két részre bontom, pluszokra és mínuszokra. És ez utóbbival kezdem, hogy utána a jó dolgokkal el is nyomjam. ;)

Az egésznek SEMMI értelme nem volt számunkra (többesszám: luxembourgi gyakornokok). A két welcome event kizárólag azok számára tartalmazott hasznos (vagy bármilyen) információt, akik Brüsszelben fogják tölteni a következő öt hónapot. Minket konkrétan leszartak. Ma, a hivatalos welcome conference-en volt az első (!) alkalom, hogy egyáltalán a luxembourgi gyakornokok mint olyan(ok), szóba kerültek. 
Ez a másik: két welcome event volt, és azon túl, hogy egyiknek sem volt értelme, legalább jó messzire szervezték őket egymástól, mármint időben, az egyik csütörtökön volt, a másik ma. És mindkettőt letudhattuk volna egy nap alatt. Maximum kettő, ha nagyon sokat akar beszélni valaki. :P A harmadik, hogy mivel elég macerás lett volna a két esemény között hazajönni, nyilván inkább maradtam Brüsszelben, és nyilván kellett szállást-kaját-közlekedést fizetnem. És ezt a Bizottság megtéríti, mi az, hogy, napi 92 euró napidíjat kapunk... február végén. Ez volt tényleg a legrosszabb az ottlétben, hogy ebben a hónapban mi (= bizottsági gyakornokok) eleve a tizenötödike helyett csak a hónap végén kapunk fizetést, plusz holnap kapunk csak luxembourgi bérletet és holnaputántól tudunk a bizottsági menzán enni (3,40 eur/menü). Addig mindenki húzza ki, amivel tudja. Csak avégett, hogy értsétek, mi a probléma, én a brüsszeli 4 (teljes) nap alatt kb. 300 eurót költöttem! Rengeteg pénz. És nem arról van szó, hogy bementem minden boltba és összevásároltam az összes szuvenírt/gofrit/sört/csokit. Persze nyilván volt olyan, amit nem kellett volna megvennem, de erről majd a pozitívumok részben. :P De - elsősorban az aggódó felmenők megnyugtatására mondom - még így is viszonylag olcsón ettünk és laktunk. Erről is majd a következő részben. 
Még egy gondolat erejéig visszatérek magukra a welcome eventekre, aztán nem panaszkodom, hanem inkább örülök. A welcome eventek hihetetlenül, kifejezhetetlenül semmitmondóak voltak. Leginkább a mai konferencia. Nettó bullshit. És ha a közönségből valaki feltett konkrét kérdést, akkor arra is elkenték a választ, például senki nem tudta meg, hogy milyen esélyei vannak egy vak olasz lánynak a gyakornokság után Brüsszelben bármilyen munkát kapni. Pedig ez két, állítólag kulcsfontosságú EU-s területet is érint, a fiatalkori munkanélküliséget illetve a szolidaritás/esélyegyenlőség/akadálymentesség témáját. De se Navracsics (!) biztos úr, se a jelenlevő olasz EP-képviselő nem tudták se azt mondani, hogy fingjuk fogalmuk nincs, se azt, hogy ilyen és ilyen lehetőségek vannak, hanem ehelyett mindketten 25-25 percig beszéltek teljesen másról.

És most jöjjön a pozitív rész.
NAGYON NAGYON NAGYON NAGYON jófej emberekkel ismerkedtem meg, leginkább egy lengyel és egy máltai lánnyal spanoltam össze, angolul csapattuk négy napig, és egyáltalán, mindenki egészen szimpatikus volt, tényleg the cream of the cream ezek a gyakornokok, tök intelligensek, széles látókörűek, stb. 




Ezen kívül nagyon szép időnk volt végig, és most láttam Brüsszelnek olyan részeit is, amiket eddig nem, úgyhogy kezdem kifejezetten megszeretni. Plusz nagyon jó helyen szálltunk meg, ami dupla megkönnyebbülés volt, egyrészt saját magam miatt, másrészt pedig mert még amikor lefoglaltam a hostelt, beírtam a csoportba, hogy ezt találtam, és tök sokan követtek és lefoglalták. Úgyhogy szerintem már nem lennék életben, ha nem lett volna jó. :P 








Nagyon jókat ettünk, főleg az Exkiben, levest, szendvicset, salátát, néha sütit. Nemcsak finom és egészséges, de még szép is az összes kajájuk! A körülményekhez képest (Belgium, bio kaja) nem drága. Egyszer ettünk gofrit, de az is sok volt, öt hónapra elegendő tejszínhabot nyomtak rá. Söröztünk is, tegnap voltunk a Delirium Tremensben végre, ami egy kultikus brüsszeli kocsma, három szintje van és 1200 különböző fajta söre, én a "Barbar" nevű, mézes, szőke sört próbáltam ki, erős volt, de egészen finom. 





 



Mivel volt három teljesen üres napunk, szombaton elmentünk Antwerpenbe, tök cuki hely, de igazából nagyon kicsi és elég rá kb. 3 óra. Az óváros szép, de egyébként tényleg semmi extra.





Ugyanaznap este pedig részt vettünk a Nuit Blanche ("fehér éjszaka") nevű programon, ami a hosteltől gyalogos távolságra volt, mindenféle installációk fénnyel, hangokkal, a városi térbe integrálva, teljesen ingyenes, ha jól emlékszem, 25 vagy 26 állomás volt, mindegyiket végiglátogattuk, és még így is hazaértünk már éjfél körül. 






Ami még plusz, hogy az volt az egyik küldetésem/ünk, ahogy Fanni korábban említette, hogy vegyünk hátizsákot, ezt sikerült teljesítenem Brüsszelben, egy strapabíró, vízhatlan, sokrekeszes, ráadásul bordó példányt tettem magamévá az arab (muszlim? nem tudom, mi a politikailag korrekt... mindenesetre bevándorló :D) bevásárlóutcában huszonöt euróért, ami az Auchanban tapasztalt 55-höz képest nem rossz, sőt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése